Haurrekin
lan egiteko errepertorio literarioa osatzea, lan luze bezain aberatsa da.
Mota
askotariko materiala aurki dezakegu lan horretan murgiltzen garenean eta
irizpide egoki batzuei jarraituz hauen aukeraketa egiteak, zenbait zalantza
sortu ditzake askotan.
Nik
osaturiko Errepertorio Literarioaren zatirik handiena, euskarazko materiales
osatua dago, aurrerantzean erabilgarria izango zaidan proiektu bat diseinatzea
izan baitut helburu.
Peio Añorgak
egindako eskema edo sailkapena izan dut oinarri lan honetan eta berak ahozko
literaturaren barruan egindako azpi-taldeak materiales hornitzen saiatu naiz.
Berak
emandako irizpideei kasu eginez aukeratutako materiala izan da orokorrean era
eskaintza aberats bezain anitza osatzera eraman naute.
Lan hau
burutzen ari nintzen bitartean, zenbait hausnarketa egiteko tartea ere izan dut
eta horietatik nagusiena, euskaraz dugun materiala gutxietsia dugunaren ustea
da.
Beti
entzuten den gauza da euskarak zenbait gabezia dituela, eta izango ditu, baina
ditugun aurreiritziei botako nieke neurri handi batean honen errua.
Askotan,
betikotasunean edo sinpletasunean erortzen gara urtero material berbera
erabiliz eta duguna baina hobea aurkitzen kostako zaigula pentsatuz.
Horregatik, eta Errepertorio Literario hau horretarako tresnatzat hartuta,
duguna esploratu eta ahalik eta kutsurik handiena ateratzera gonbidatu nahiko
nuke haurrekin lanean ari den oro.
Gure esku
dago hein handi batean haurrek heuren hizkuntza maita dezaten eta hori lortzen
badugu, beraiek izango dira etorkizunean material berriak sortu eta gozatuz
gozaaraziko dutenak.
No hay comentarios:
Publicar un comentario